„Mūsų organizacija siekia padėti žmonėms, atsidūrusiems bėdoje. Taip pat dirbame su vienišais senjorais, padedame policijai ieškoti dingusių žmonių. Galiu pasidžiaugti, kad kėdainiečiai yra aktyvūs ir noriai įsijungia į savanorystės veiklas“, − susitikime sakė T. Čekanskaitė.
Meras domėjosi, kaip sekasi Raudonojo kryžiaus organizacijai bendrauti su kitomis nevyriausybinėmis organizacijos, kokios reikia pagalbos.
Susitikime T. Čekanskaitė pristatė ir šią savaitę startavusį trumpąjį humanitarinės pagalbos numerį 111.
Be to, kėdainiečiai apie pagalbos gali prašyti ir kreipdamiesi į Raudonojo kryžiaus savanorius parašę elektroninį laišką adresu: kedainiai@redcross.lt
Raudonojo kryžiaus pranešimuose skelbiama, kad nuo šiol nutikus nelaimei, dėl kurios prireikia humanitarinės pagalbos daiktais ar drabužiais, konsultacijos, psichologinės pagalbos, – Lietuvos gyventojai kviečiami skambinti trumpuoju humanitarinės pagalbos numeriu 111 ir LRK darbuotojai ir savanoriai suteiks skubią humanitarinę pagalbą.
Įkvėpti pirmi padėti krizėje
Pastaruosius kelerius metus Lietuvos raudonasis kryžius susidūrė su krizėmis, kuriose aktyviai veikė ir padėjo valstybei. Organizacija tapo dideliu pagalbininku Covid-19 pandemijos metu, Lietuvos−Baltarusijos pasienio, Ukrainos karo krizėse.
„Kiekvieną dieną aktyviai teikdami pagalbą žmonėms krizinėse situacijose žinome, kad asmeninės nelaimės, kuomet gyventojai patys nebegali patenkinti, atliepti savo arba šeimos narių būtinųjų poreikių žmones, užklumpa kasdien. Tokiems atvejams ir skirtas trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 – siekiame būti arčiau krizėje atsidūrusių žmonių ir ištiesti pagalbos ranką tada, kai jos reikia labiausiai“, – sakė T. Čekanskaitė.
KADA ir KAM teiksime skubią humanitarinę pagalbą?
po gaisro, stichinės nelaimės ar karinio konflikto;
netekus pagrindinio šeimos maitintojo;
susidūrus su laikinu nepritekliumi;
vienišam sunkiai gyvenančiam asmeniui, staiga netekus pajamų ar susirgus sunkia liga, negalint patenkinti būtinųjų poreikių;
vienišai mamai/tėčiui, neturint pakankamai pajamų suteikti vaikams būtinųjų daiktų mokymuisi;
vienišam asmeniui, auginančiam negalią turintį/-čius vaiką/-us, neturint pakankamai pajamų patenkinti būtinuosius vaikų poreikius;
esant palydėjimo pagalbos poreikiui senyvo amžiaus asmeniui;
esant poreikiui pasirūpinti vienišo/pažeidžiamo asmens augintiniu/-iais.
KUO galime padėti?
daiktais (drabužiais, higienos paketais, maistu, kanceliarinėmis priemonėmis, specialiosiomis priemonėmis, buities prekėmis.);
konsultacijomis, tarpininkavimu, palydėjimu;
psichologine ir psichosocialine pagalba;
finansine parama kuponais arba kortelėmis.
Kokių paslaugų neteikiame?
slaugos;
vaikų/negalią turinčių asmenų priežiūros;
ūkio, gyvenamojo būsto, kapų ar aplinkos priežiūros;
remonto;
skolų dengimo;
komunalinių išlaidų kompensavimo;
taksi;
medicininių.
Kita svarbi informacija
teikiama humanitarinė pagalba yra vienkartinė;
kiekvienas pagalbos prašymas yra vertinamas individualiai;
esant skubiems atvejams, pagalbą suteikiame per 72 valandas.