Minint Lietuvos profesionaliosios operos 100-metį naujas spektaklio pastatymas, kurio premjera įvyko gruodžio 26, 27, 30 ir simboliškai – 31 dieną pratęsė amžių trunkančią šios legendinės operos gyvavimo Kauno scenoje tradiciją. Taip pat nauju operos „Traviata“ pastatymu žiūrovus šių metų pabaigoje nudžiugino ir Vilniaus operos teatras.
Naujausias, vainikuotas daugeliui sėkmę nešančiu skaičiumi, septintasis ,,Traviatos“ pastatymas Kaune, sukėlė išties neeilinį pokylį Kauno valstybinio muzikinio teatro scenoje. Čia choreografė, baletmeisterė Anželika Cholina debiutavo, kaip savarankiška operos režisierė. „G. Verdi opera „Traviata“ – nuostabaus grožio kūrinys, ir man tai yra malonumo muzika. Pastatymo imtis yra didelis iššūkis bet kuriam režisieriui, nes tai dažniausiai statoma opera, kuri ne tik populiariausia tarp klausytojų, bet ir labiausiai apaugusi štampais. Todėl mano pagrindinė užduotis buvo scenoje sukurti prasmingą, jaudinančią istoriją, kuri kvėpuotų kartu su sentimentaliu dramatizmu prisotinta Verdi muzika“, – sako režisierė ir choreografė A. Cholina.
Prie šio spektaklio dirbo ir labai įspūdinga kūrybinė komanda: muzikinis vadovas ir dirigentas iš prigimties jautrus muzikai ir jai dėmesingas iki detalių – Maestro Ričardas Šumila. ,,Jis – tikras teatro dirigentas, nes sugeba gyvai reaguoti į tai, kas vyksta scenoje ir kuria gilų ryšį ne tik su orkestru, bet ir su solistais. Džiaugiuosi ir mėgaujuosi darbu kartu ir tikiu šio pastatymo sėkme“, – teigė A. Cholina.
Spektaklio erdvę puikiai suvaldė ir rafinuotą scenografiją sukūrė dailininkas Marijus Jacovskis. O artistus nuodėmės ir kraujo spalvomis papuošė kostiumų dailininkė Olga Filatova-Kontrimienė. Pulsuojančią bei gyvybingą atmosferą apšvietimu nutapė šviesos dailininkas Audrius Jankauskas. Operą, turinčią plačią emocijų skalę, dirigavo profesorius Julius Geniušas, statęs prieš tai rodytą spektaklį ir ,,Traviatos“ partitūrą Kauno valstybiniame muzikiniame teatre diriguojantis nuo pat savo karjeros pradžios. Chorą kūrybinio sumanymo kryptimi vedė chormeisterė Rasa Vaitkevičiūtė
,,Šis Verdi kūrybos perlas — viena iš tobuliausiai dramaturgiškai sukomponuotų operų. Joje atrasime labiausiai mums reikšmingas temas: meilę, nusivylimą̨, pasiaukojimą̨, tėvišką̨ globą, rūpestį̨, atleidimą̨, gailestį, tad jos klausydamiesi išgyvename gausybę emocijų. Tikiu, kad naujasis spektaklis nuoširdžiomis statytojų komandos ir atlikėjų pastangomis šiuos jausmus atvers ir žiūrovų širdyse“, – įsitikinęs muzikinis vadovas ir dirigentas R. Šumila.
Įspūdžiais kuriant gražuolės kurtizanės Violetos personažą pasidalino solistės Agnė Stančikaitė bei Gabrielė Bukinė. ,,Vyrai ją myli už jausmingumą ir aistrą gyvenimui, o moterys žavisi jos drąsa ir ryžtu žengti į nežinomybę. Ji eina per vidinius pragarus susitikdama su savo šešėliais. Ji atvira visoms patirtims, galimybėms ir priimanti tikrą meilę bei dar niekada nepatirtą meilės džiaugsmą“, – sako A. Stančikaitė.
,,Violeta yra tas tikras žmogus su savo pykčiu, skausmu, liga ir tikra meile. Visų pirma ji išsiskiria tuo, nes savęs netausoja. Ji gyvena taip tarsi kiekviena diena būtų paskutinė. Tačiau tuo bejėgišku metu atsiranda Alfredas ir įkvepia jai noro gyventi. Vėl tikėti, vėl kovoti už save ir savo sveikatą“, – teigia G. Bukinė.
Alfredo vaidmenį atliekantys solistai Tomas Pavilionis ir Egidijus Bavikinas vienbalsiai pripažįsta, jog šiame pastatyme Alfredo personažas nebėra toks naivus ir paviršutiniškas. ,,Čia jis yra tvirtas, ne tiek daug romantiškas kaip įprasta jį matyti, bet kartu labai aistringas, pavydus ir taip pat kažkiek išlepęs žmogus“, – sako solistas T. Pavilionis.
E. Bavikinas sako: ,,Tai mano labai lauktas vaidmuo. Alfredą nešiojuosi dar nuo studijų laikų ir esu be galo laimingas turėdamas galimybę įkūnyti šį ikonišką vaidmenį. ,,Traviata“ – itin sąmoninga opera, kuri dėl to ir yra branginama visos Lietuvos“. Žoržo Žermono partiją operoje atlieka solistas Laimonas Pautienius, kuris žavėjo klausytojus ir praėjusiame pastatyme, šį vaidmenį ruošia ir jaunieji teatro dainininkai Andrius Apšega bei Žygimantas Galinis.
Glaustai prisimenant ,,Traviatos“ gyvavimo etapus Kaune privalu paminėti, jog ši opera dar buvo statyta 1931, 1952, 1966, 1984 ir 1999 metais. Kauno valstybinio muzikinio teatro trupė, sugrąžinusi „Traviatą“ į Kauno sceną (1952 m.), ilgus metus puoselėjo nuo pirmojo operos pastatymo 1920 m. užgimusią tradiciją spektaklį rodyti Naujųjų metų išvakarėse.
Išpopuliarėjusi „brindisi“ (aut. pastaba –užstalės daina) „Pakelkime taurę linksmybių“ Kauno scenoje neskambėjo tik gūdžiausiais 1948-1951 metais, kai trumpam Kaunas buvo likęs be „Traviatos“. Tradicija iš dalies nutrūko ir 1992 m., kuomet Naujieji metai buvo pasitikti Šventiniu koncertu. Tačiau spektaklį nuspręsta perkelti į gruodžio 30 d. ir taip buvo išsaugota daugeliui kauniečių melomanų įprasta senųjų metų palydėjimo šventė skambant „nacionaline“ tapusiai „Traviatai“, nors jos siužetas iš tiesų nėra nei linksmas, nei šventiškas, o labiau tragiškas ir tinkantis Vėlinių šventėms.
Naujausias G. Verdi operos „Traviata“ pastatymas Kauno valstybiniame muzikiniame teatre žiūrovams siūlo aukščiausio lygio meninį potyrį, kurio premjerą žiūrovai dar gali patirti 2022 m. sausio 13, 14 ir 15 d. Stipri kūrybinė komanda sukūrė prikaustantį spektaklį, kuriame per žmonių santykius atsiskleidžia trapus tragizmas, rafinuotas koketiškumas ir draskančios emocijos.
Giuseppe Verdi opera ,,Traviata“ Kauno valstybiniame muzikiniame teatre kūrėjai:
Muzikinis vadovas ir dirigentas RIČARDAS ŠUMILA
Režisierė ir choreografė ANŽELIKA CHOLINA
Scenografas MARIJUS JACOVSKIS
Kostiumų ir grimo dailininkė OLGA FILATOVA KONTRIMIENĖ
Šviesos dailininkas AUDRIUS JANKAUSKAS
Dirigentas JULIUS GENIUŠAS
Chormeisterė RASA VAITKEVIČIŪTĖ
VIOLETA VALERI – Gabrielė Bukinė, Agnė Stančikaitė
ALFREDAS ŽERMONAS – Egidijus Bavikinas, Tomas Pavilionis
ŽORŽAS ŽERMONAS, jo tėvas – Andrius Apšega, Žygimantas Galinis, Laimonas Pautienius
Daugiau informacijos http://www.muzikinisteatras.lt
Discussion about this post