Kėdainių miestas savo apimtimi yra labai patogus pasiekti visus miesto svarbiausius objektus dviračiu arba elektrine transporto priemone. Jame suskaičiuojama esamų dviračių takų apie 30 kilometrų. Pažymėjus visus veikiančius dviračių takus miesto plane, buvo identifikuotas pagrindinis trūkumas: takų tinklas nėra sujungtas į bendrą sistemą. „Matome ir girdime dviratininkų problemas. Nuolat bendraujame su dviračių sporto klubu ir pavieniais entuziastais. Gauname jų pastabų ir stengiamės reaguoti pagal galimybės. Deja, pandemija sutrukdė mums surengti svarbų MTB dviračių maratono renginį Kėdainiuose, dėl kurio buvo viskas sutarta dar 2019 metais. Po šio plano svarstymo, gavę visų gyventojų pastabas ir pasiūlymus, juos svarstysime ir aptarsime su dviratininkų bendruomene ir stengsimės įgyvendinti visus numatytus planus“, − sako meras Valentinas Tamulis.
Ką ruošiamasi daryti?
2020-ais metais buvo įrengtas naujas pėsčiųjų šaligatvis Lakštingalų gatvėje ir baigiami rekonstruoti Rasos gatvės šaligatviai, kuriais gali važiuoti ir dviratininkai. Dabar baigiamas projektuoti 447 metrų pėsčiųjų ir dviračių takas nuo Skongalio gatvės akmens iki „Vaivorykštės“ tilto. Šiais metais Žemaitės gatvėje bus naujai padarytas 488 metrų atskirtas nuo šaligatvio dviračių takas. Šiais ir kitais ‒ 2021‒2022 metais ‒ bus naujai įrengti 935 metrai dviračių takų. Suprantama, kad tai tik iš dalies pagerins situaciją. Todėl, norint kuo greičiau sudaryti sąlygas judėti dviračiais ir smarkiai populiarėjančiomis elektrinėmis transporto priemonėmis, planuojama 2021‒2022 metais atlikti esamos pėsčiųjų takų infrastruktūros konversiją į pėstiesiems ir dviračiams judėti skirtus takus.
Pažymės ženklais
Numatyta pastatyti 100 ženklų nužymint pėsčiųjų dviračių takus ir atlikti papildomus nuvažiuojamų bortų įrengimo ir takų atskyrimo žymėjimo darbus. Pirmame etape 60 ženklų bus pastatyta senamiesčio teritorijoje ‒ tokiu būdu pailginant senamiesčio dviračių takų tinklą 2 500 metrų. Taip pat 40 ženklų planuojama pastatyti ir kitose miesto vietose. Taip prailginant miesto dviračių takų tinklą 4 400 metrų. Šie darbai iš karto leistų sujungti dviračių takų tinklą į vientisą sistemą. Planuojama sujungti J. Basanavičiaus gatvės dviračių takų atkarpas, prie dviračių takų sistemos per Daukšos gatvės atkarpą prijungti Nuokalnės gatvėje jau veikiantį dviračių taką, taip pat prijungti Juodkiškių gatvėje į Pramoninį rajoną vedančią 2 000 metrų ilgio atkarpą.
Bus remonto aikštelės
Norint gerinti dviračių tinklo patrauklumą taip pat 2021 metais planuojama įrengti tris dviračių remonto aikšteles: prie Didžiosios Rinkos aikštės, Šėtos ir Dotnuvos gatvėse. Suformavus dviračių takų tinklą, bus paruošti dviračių takų žemėlapiai ir paskelbti internetinėje erdvėje. Suplanuoti ženklinimo darbai nereikalauja didelių lėšų ir bus prijungti prie kelių tvarkymo programos, o artėjant naujam Europos Sąjungos finansavimo etapui Kėdainių savivaldybės administracija planuoja ieškoti ir gauti finansavimą kapitaliniams dviračių takų bei ekologiškoms transporto priemonėms tinkamos infrastruktūros įrengimo darbams.
Pateikiama schema buvo paruošta atsižvelgiant į Vilniaus Gedimino technikos universiteto atliktą tyrimą ir parengtą Kėdainių miesto senamiesčio eismo organizavimo planą. Jūsų pastabų ir nuomonių laukiame iki 2021 metų sausio 15 d. 8 val. elektroniniu paštu konkursas@kedainiai.lt.
60 % kelionių vyksta automobiliais
22 % pėsčiomis
11 % viešuoju transportu
7 % tenka dviračiu
Ilgiausiai trunka apsipirkimo išvykos ‒ apie 34 min
Laisvalaikio kelionių trukmė ‒ 23 min
Trumpiausiai trunka atvykimas į darbą ‒16 min.
2019 metų duomenimis, Kėdainių rajone buvo 30,5 km dviračių takų. Savivaldybės administracijos Statybos ir turto skyriaus duomenis, šis skaičius 2020 metais padidėjo dar 568 metrais. Dabar mūsų rajone yra 31,1 km. dviračių takų.